Wednesday, June 16, 2010

"'t Is Hier Fantasties"


Nimmer zag ik Ursul nietsvermoedende, vakantievierende Nederlanders op dit eiland voor de camera trekken om. al dan niet in beschonken toestand, de in Holland zo geliefde kreet "t is hier fantasties" te slaken. Dit eiland, The Big Island, ligt denk ik een beetje te ver weg voor Hollandsch massatoerisme maar ik kan het een ieder zeker aanraden. Het is daar namelijk fantastisch mooi, rustig en spectaculair.

Na een verblijf van 4 dagen op, het ook niet onaardige, Maui vlogen Jill en ik op 1 juni met een binnenlandse, inter-eilandse vlucht van Kahului airport naar Kona om daar onze vakantie voort te zetten. Op dit grootste eiland van Hawaii ( hence de naam ) had mijn veel betere helft een one-bedroom appartement gehuurdt dat voorzien van keuken en aparte woonkamer voor 5 dagen onze thuisbasis zou zijn. Prima onderhouden, zwembad om de hoek en veel te aardige mensen maakte de 85 dollar per nacht een absolute habbekrats.

Door de enorme drukte op Jill d'r werk hebben we redelijk wat tijd werkend in het paradijs doorgebracht maar dat mocht de pret niet drukken. Met een tijdsverschil van 3 uur t.o.v. het vaste land bleef er in de middag genoeg tijd over om het eiland te bekijken, met mantaroggen te zwemmen en zelfs een helicoptervlucht over de vulkanen aan de oostkust van het eiland te maken.

Foto's kunnen niet beschrijven wat een prachtige dingen we hebben gezien maar we hebben toch zo links en rechts wat kiekjes gemaakt.

Klik hier voor de foto's

Gegroet

No comments: