Thursday, July 01, 2010

Hup Holland!


in een voetbalgekke wereld is de VS een soort eiland waar normaliter het voetbal de harten niet sneller doet slaan. Voetbal is verruit ondergeschikt aan sporten als basket-, honk- en football en verdient doorgaans niet te veel zendtijd. Het WK is echter een uitzondering en het toernooi wordt, voorzien van commentaar door ex-voetballers als Ally Mccoist en Efan Ekoku, in zijn volledigheid uitgezonden door ESPN en ABC en het contigent voetballiefhebbers in Amerika hoeft dus niets te missen.

Daar ik mijn dagelijkse werkzaamheden voor Oracle van huis verricht heb ik al enorm veel wedstrijden gezien en uiteraard geen minuut van Oranje gemist. Ik heb de wedstrijd tegen Japan bij mijn goede vriend Peter en zijn familie thuisgekeken en voor de wedstrijd tegen Kameroen toog ik naar het Nederlands consulaat in San Fransisco. Het gezamelijk Nederland kijken bracht een hoop goede herinnering uit vervlogen tijden boven.
Na de geweldige overwinning is, net als in het vaderland, de stemming onder de Oranje-supporters in Californie opperbest en zijn er plannen om aankomende dinsdag de wedstrijd tegen Uruguay in de open lucht, op een groot scherm vlak voor het stadhuis te bekijken. Al dat Oranje zal wel redelijk wat bekijks trekken.
Hup Holland Hup!





No comments: