Saturday, October 17, 2009

Adam en Mickey

op een semi-zwoele woensdagavond reden mijn veel betere helft en ik, licht gehinderdt door enorme verkeersdrukte, gehuld in kostuum en cocktailjurk van San Jose via Redwood Shores naar San Francisco. Nou doen we dat wel vaker, zij het niet in kostuum, maar deze keer had de reis een bijzondere bestemming; het huis van Honorair Consul voor het Koninkrijk der Nederlanden Doug Engmann. We waren hier al eens geweest maar vandaag was de Nederlandse ambassadeur de Guest of Honour.

Ter gelegenheid van het aantreden van de nieuwe Nederlands consul Bart van Boluis had het hare excellentie behaagt om naar SF te komen en de handen te schudden van een groot aantal aanwezige, in the Bay Area wonende Hollanders. Sinds Jill en ik met regelmaat acte de presence mogen geven bij gelegenheden als deze lag er ook gisteren weer een naamkaart voor ons klaar.

Daar laatkomen ongelofelijk sjeik staat baanden we ons ongeveer een uur en kwartier na aanvang van het gebeuren een weg, via Doug en Bart naar de bar. Een hoog wa-wa gehalte en wat uitermate symphatieke vrinden sierdde het, over de baai van San Francisco uitkijkende balkon van onze veel te rijke gastheer. Na een handje geschudt te hebben met de ambassadeur schoven Jill en ik in een hoek om daar over ons glas heen mensen te kijken.

Nietsvermoedend keek ik over mijn rechterschouder en ontwaarde daar Adam en zijn partner Mickey Daar ik het nooit kan laten op bekende mensen af te stappen duurde het ook gisteren niet te lang voor ik al schuchter lachend, je loopt niet elke dag een BN-er tegen het lijf, de hand schudde van de voormalige MTV VeeJay en zijn lieftallige vriendin. Een kort compliment voor zijn werk op radio en tv maakte brak het ijs en voor ik er goed en wel erg in had stonden we te OH-en over de normale en abnormale zaken van het leven in het de Bay Area. Business cards werden uitgewisseldt en we belooften contact op te nemen zodra we een gelegenheid zagen om een bak koffie of een pils te drinken. Jill en Mickey leken het aardig te kunnen vinden en de eerste emails zijn inmiddels heen en weer gestuurdt.

Moraal van dit verhaal....het is altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen.

Gegroet.

No comments: