Friday, September 25, 2009

Enoooooooorme herrie!!


een van de redenen dat ik begin deze maand naar Nederland ben afgereisd was het dringende verzoek van mijn gabber Marco om toch maar vooral het weekend van 11 tot en met 13 September in Holland te zijn. “Twan, ik wordt maar één keer 40 en als ik dat groots vier heb ik graag dat je erbij bent” had hij me toevertrouwd toen in November 2008 een bezoek bracht aan jullie kikkerlandje. Daar vrienden, en zeker goede vrienden als voornoemde, een kostbaar bezit zijn bedacht ik me geen moment en verzocht mijn betere helft toestemming om me in September 2009 een paar dagen naar het Lage Land te laten gaan.

Zo gebeurde het dat we op Donderdagavond de tiende September met 7 man, in 2 auto's, met nog onbekende bestemming in zuidelijke richting rijdende de toren van de Delftse kerk almaar kleiner zagen worden. De rit voerde ons langs 010, Breda, Lampenstad en Maastricht richting de Belse Ardennen. Een gevoel van warmte en koude tegelijk maakte zich van de onwetenden meester omdat een survival weekend in het laaggebergte net ten zuiden van Limburg op niemands verlanglijst stond. Ondergetekende slaakte een zucht van verlichting toen de 2 bolides door Luxemburg richting Frankrijk koersten, waarmee zwaar fysieke arbeid vermeden leek. Denderend door de nacht werd duidelijk dat onze eindbestemming ten zuiden van Zwitserland in het land van de tasjesdieven zou liggen.....Bella Italia!!!

Met een slaaptekort van hier to Jericho staptten we vrijdagochtend door de poorten van Parco di Monza om direct te ontwaken door het gehuil van de supersnelle F1 bolides. Een overweldigende ervaring voor firsttimers als ik, een wederontmoeting voor gelouterde race bezoekers als Marco en Willy.

Zonder in al te veel detail te treden kan kunnen de volgende dagen worden samengevat door o.a. de volgende kernwoorden: Herrie, Kouwe Pils, Lauwe Pils, Goedkope Lichtekooien, WC-papier-loze toiletten, Hollandse Boerentrienen, Kim Hollands zuster, (licht)aangeschoten Hollanders (wij) en onnoemlijk veel plezier.

Denk dat ik namens alle deelnemers van het “voel je weer 20 weekend” spreek als ik Marco nogmaals bedank voor deze super ervaring. ....... Marco, bedankt!!! Het was super!!!!

Gegroet

Hier wat lichtbeelden: foto's


No comments: