Sunday, November 09, 2008

Veren in mijn achterste


In tijden als deze, waar links en rechts bedrijven het personeelsbestand inkrimpen, is het goed te weten, denken dat je bij een solide werkgever bezig bent. Oracle schijnt naar zeggen zo'n baas te zijn. Zelden of nooit vinden er massaontslagen plaats en men verwacht ook deze economische storm te overleven. Sterker nog; onze grote baas Larry E koopt in deze tijden links en rechts kleine of minder kleine concurrenten op om zijn PACMAN-imago nog maar eens te benadrukken. Daar wij ook maar, aan de grillen van Wall Street overgeleverde, stervelingen blijken te zijn is het niet onverstandig om hard te werken, de klanten tevreden te blijven stellen en flexibel te zijn in uren en hoeveelheden werk op je bord. Ik noem dat normaalgesproken "gewoon je werk te blijven doen"

Het feit dat niet een ieder deze mentaliteit heeft wordt binnen Oracle's Global IT onderkend en bestreden met het zogenaamde Rewards en Recognition programma, een soort incentive waar je door je managers en collega's voor genomineerd kan worden en na goedkeuring van de CIO en VP van je divisie voor in aanmerking kan komen. Nou weten ik en mijn directe leidinggevenden dat het niet nodig is om mij te motiveren met middelen anders dan de tweemaandelijkse, op mijn bankrekening bijgeschreven dankbetuiging maar in een bedrijf als Oracle is naamsbekendheid "BIG" ding.

Het was dan ook niet verkeerd om afgelopen Maandag te vernemen dat ik weer wat Rewards op mijn conto heb mogen bijschrijven; een Weekend on the Town Award, een Team Brilliance Award en 3 Way to Go awards. Je koopt er weinig voor maar het maakt dat ik, mochten er wat posities komen te vervallen, in ieder geval niet op de "naughty list" sta.


No comments: