Monday, September 15, 2008

Disney....where magic happens.


1 a 2 keer per jaar proberen Jill en aan ik de angstaanjagende werkelijkheid te ontsnappen en de droomwereld van Ome Walt binnen te stappen. De ene keer in California, meestal voor een paar dagen, en de andere keer in Florida. Na in Februari in DisneyLand CA geweest te zijn was het dit keer de beurt aan Orlando Florida.

Het zien van de heer Muis en zijn posse brengt immer weder het kind in mij boven en ik kan het dan ook niet laten om dagenlang met een grijns van oor tot oor door de parken te stappen. Als een kleuter baan ik me een weg van achtbaan naar draaimolen naar spookhuis en via de popcorn-kar weer terug naar de achtbaan. Hierbij giechelend langs de in Mickey-Mouse kostuums gestoken stundenten schuifelend stiekum hopend dat Jill me naar voren duwt om samen met het lifesize pluche beest op de foto te gaan. "Disney waarin een groot kind klein kan zijn"

Maar een week Florida is vooral relaxen aan de rand van het zwembad, genieten van heerlijk eten en flaneren over de boulevard van Downtown Disney. Uitslapen tot 9 uur in de ochtend, vermoedelijk een gevolg van het tijdsverschil tussen Californie en Florida, is een genot dat mij en velen niet dagelijks gegund is. Maar afgelopen week ben ik geen dag eerder dan de omgekeerde 6 uit mijn bed geroldt; HEERLIJK.

Een geweldig week is ten einde en Jill en ik zitten in het vliegtuig op weg naar huis. Morgen begint de wereld van het normale leven weer en zal het opstaan om 9 uur een utopie lijken.

Gegroet
Antwan
Posted by Picasa

No comments: