Tuesday, January 29, 2008

Werken van huis

Bij Fortis werkte ik als on-site support idioot; daar kon het dus niet.
Bij IBM/Juniper had het makkelijk gekundt maar mocht het niet.
Bij Oracle kan bijna alles dus ook dit.
 
Thuiswerken, oftewel Telecommuten, is een zegen. Tegenwoordig maak ik op maandag en vrijdag niet meer de gang naar kantoor maar werk ik van huis. Heerlijk relaxed rond zevenen opstaan om gehuld in t-shirt en joggingbroek mijn kunsten voor mijn baas te vertonen. Geen race tegen de klok in het verkeer, geen opdringerige automobilisten op 19th avenue en lekker stil op het werk. Wat kan het leven toch mooi zijn. Ik luister op de dagen steevast RadioNL via het internet om de touch met Nederland niet te verliezen.
 
Afgelopen vrijdag werd mijn routine doorkruist toen, naar later bleek, een vuilniswagen achteruit een elektriciteitspaal omver reedt en in de wijde omgeving de stroom uitviel. Beetje jammer want thuiswerken zonder spanning op het net is niet echt een optie. Ik moest dus op vrijdag naar de zaak. Enigzins onwennig nam ik plaats achter het stuur van mijn explorer en legde de 60 kilometer naar Belmont af. Naar kantoor op vrijdag, het idee!! Maar goed; wat moet dat moet en ik wordt er tenslotte riant voor betaald. Mijn verschijning op de laatste dag van week toverde wat virtuele vraagtekens boven hoofden van collega's op en het voelde alsof ik out of place was.
 
Na een uurtje van gewenning en rondzitten bleek dat de spanning thuis weer hersteld was. Het duurde dan ook niet lang voor ik met rasse schreden het kantoor verliet om weer naar huis te gaan. Vrijdag op kantoor is bad karma! Enig nadeel was dat ik op de heen- en de terugweg last had van de ochtendspits.

Gegroet
 

No comments: