Sunday, February 03, 2008

Dagje Sport

De Klassieker
Nog voor het spreekwoordelijk ochtendgloren ontwaakte ik vandaag, zonder hulp van mijn wekker, om met mijn ogen nog half dicht achter de pc plaats te nemen. "De klassieker" wordt vandaag gespeeld en ik poog alle edities bij te wonen, te bekijken of te beluisteren. Daar een gapend gat van 10.000 kilometer maakt dat het bezoeken van wedstrijden niet meer tot de mogelijkheden behoort en live-beelden de VS niet bereiken ben ik veroordeeld tot een ouderwets middagje Langs de Lijn. Het "middagje" begint door het tijdsverschil dan wel om half vier in de ochtend en de NOS wordt beluisterdt middels het internet; maar het doet me denken aan het verleden. Door absentie van betaalzenders en toegangsbewijzen was Langs de Lijn in het verleden ook de enige manier om de wedstrijd mee te maken. Een snel telefoontje maar mijn vriend Marco, samen met zijn zoon in het stadion, maakt het "ik ben er een beetje bij" gevoel wat sterker. We gaan weer winnen vandaag...010 thuis, altijd makkelijk. Gehuldt in het mooiste rood-wit ter wereld maak ik de wedstrijd mee en ga ik er helemaal in op. De enige 2 echte top clubs van Nederland die elkaar aan de andere kant van de oceaan naar het leven staan en ik ben erbij!  Met alle respect voor de prestaties van die fitting-vullers maar ........... Er is maar 1 klassieker en die is nog nooit in 040 gespeeld!
 
Superbowl XLII
Echt voetbal is niet het enige wat op het program staat; Superbowl XLII wordt vandaag afgewerkt. Dit wereldkampioenschap American Football al waar mijn sportminnende medelanders over reppen. Waar ik (zie eerdere blog-entry) niet echt warm loop voor het spelletje zal ik samen met mijn betere helft vandaag voor de tv plaats nemen om de simpele reden dat het zo hoort hier in Amerika. Independance Day = BBQ, Thanksgiving = in 1 dag genoeg voedsel voor een maand tot je nemen en de Superbowl = voor de tv hangen, pizza eten en pils drinken. Voor de football liefhebbers is er de wedstrijd; voor ondergetekende zijn de commercials de krenten in de pap. Waar ik bij het kijken van een pot echt voetbal de commerciele onderbrekingen benut voor het ledigen van de blaas en het vullen van glazen en schalen met chips, loont het tijdens de Superbowl de moeite om tijdens de reclame lekker te blijven zitten en de commercials te bekijken. Niet zelden zijn de Superbowl commercials borderline geniaal en voer voor Youtube en menig watercooler-gesprek. Wie er wint ( Giants of Patriots ) maakt me niet zo veel uit, als de reclames maar grappig zijn.
 
Het is ondertussen 05.08 en ik denk er hard over om na het laatste fluitsignaal nog even een uiltje te knappen. Om 10.00 mag ik weer even mijn kunsten voor Oracle vertonen. "Wat? Werken op zondag?" Ja het is niet anders. Als je binnen een bedrijf als Oracle wat wil bereiken dien je flexibel te zijn en bereidheid te tonen om 7 dagen per week, 24 uur per dag te helpen waar je kan.
 
Gegroet

1 comment:

Anonymous said...

hoi broer

je had je zus dus ook kennen bellen :-) ow nee als ik aan het werk ben mag de foon niet aan. Ik heb het welkomstcomite van Ajax gezien toen de gast supporters kwamen hahaha

veel liefs en een dikke kus