Tuesday, December 11, 2007

Gezinsuitbreiding

Nee nee, schrik niet. Sinds een week of wat zijn wij de zeer trotse eigenaar van een nieuw "pair of wheels". Er moest een tweede auto komen om ons comfort-level te verhogen en dus togen we in oktober naar de plaatselijke dealer om een prettig karretje uit te zoeken. Jill had haar oog laten vallen op een BMW 3 series cabrio, hardtop en ik was het daar wel mee eens. En heus niet alleen omdat ik, net als andere mannen weinig tot niets in te brengen heb thuis. Wel kon ik mijn betere helft overtuigen om naast de 328I ook de 335I voor een testrit de weg op te sturen. Het rauwe geweld van de 300PK bracht een glimlach op haar en mijn gezicht en dra was de deal gesloten; een compleet uitgeruste 335I.

BMW: Basic Marin Wheels. Tuurlijk weet ik dat het staat for Bayerische Motoren Werke ( of was het Bremer ....... ) maar hier in Marin staat het voor "Basic Marin Wheels" De omgeving waar Jill en ik resideren is rijkelijk gevuld met dit Duitse auto- en motormerk en het lijkt wel of er hier meer BMW gereden wordt dan in de Heimat zelf; vandaar de naam Basic Marin Wheels.

Nadeel van een nieuwe auto is dat hij niet altijd direct voor handen is; deze moest zelfs nog gebouwd worden in Duitsland dus we hebben tot vorige week moeten wachten vooraleer Beemy het Amerikaanse daglicht zag. Een schattig wagentje met een eigenzinnig karakter. Het opvouwbare dak neemt plaats in de kofferbak zodat er weinig ruimte overblijft voor boodschappen maar voor woon/werk verkeer is het prima te doen. De eerdergenoemde paardenkrachten maken het een kleine wolf in lammetjes-kleren en geeft een soort achtbaan-sensatie bij het acceleren. Hier gaan we een hoop plezier van hebben.

Foto's van Beemy zijn te bekijken op http://pictures.jillandantwan.com

1 comment:

Anonymous said...

Zielig auto-tje Antwan. We hebben hier Nissan!!! Groeten, Ton