Saturday, October 06, 2007

writers block...

Een van mijn, kritische blog-lezers plaatste daags geleden op mijn blog de volgende reactie:
"Zet je er pas iets anders op als er iemand heeft gereageerd of heb je een `writers-block`?? Er is eigenlijk niemand die zich voor kan stellen dat jij tennist !! :-)"
Gemotiveerd door deze tekst bekroop drang om nog dit weekend in de digitale pen te klimmen en mijn blog(s) van nieuwe input te voorzien. Niet dat er veel spannends gebeurt is dat deze drang kan rechtvaardigen dus een soort van writers-block is wel aanwezig. Tel daar bij op het feit dat er de laatste weken niet te gek veel spannends is voorgevallen en een leeg blog is het onvermijdelijke resultaat.

Graag zou ik u berichten over de goede Europese zaken gedaan door mijn favoriete voetbalclub AJAX maar recente ontwikkelingen zouden een lofzang over de triomphen van de Godenzonen doen vervallen tot vormen van wanhopige fictie. De NV die vroeger een club was doet het financiel prima dus de hoge heren in de ivoren toren zullen met kerst ongetwijfeld genieten van goddelijke spijzen aangeschaft met fracties van hun ongetwijfeld riante bonussen. Het tafereel waar Fontijn vrolijk met zijn treinset speelt doet mijn ogen steken van helse pijnen die zonder veel moeite kunnen weergeven wat Balthasar Gerardts moet hebben gevoeld toen hij op de Delftse markt in vieren werd gedeeld. Wat een waardeloos stel zichzelf AJACIEDEN noemende pennelikkers.
"De zaken gaan prima" moeten ze ongetwijfeld gedacht hebben toen op 31 augustus de transfermarkt sloot en de handelsbalans postifief voor de NV maar zeeeer negatief voor de club afsloot. Binnen een paar weken haalde men de angel uit de ploeg en bezegelde daarmee het Europese lot van mijn club. Het was over en uit voor het goed en wel begon.VI schreef een week of wat geleden een mooi stuk over de houding van HSV ten opzichte van de transfer van vd Vaart. Met militaire precisie en vastberaden werd constant de hoorn op de haak gesmeten als er weer eens uit Valencia werd gebeld. Raphael zou blijven en Raphael bleef. Had de NV niet dezelfde houding aan moeten nemen toen Liverpool en Real Madrid contact zochten voor Babel en Sneijder? "Niet te koop! Bel in maart nog maar een keer" Maar de eurotekens maakten de Naamloze Vervelen geil als boter en na een farce van een paar weken was de bonus voor de directie binnen en het leed voor de supporters onvermijdelijk.

Het probleem zit hem natuurlijk weer in de trainer en de spelersgroep. Van Geel en Fontijn zullen er alles aan doen om hun eigen hachie te redden. Maar als je beter gaat kijken is er in de laatste jaren een constante factor die AJAX naar de klote helpt; AJAX n.v. Zoals een goede vriend van me heel pakkend stelde "pluspuntje: zelfs de "serieuze" actualiteitenprogramma's stellen nu de vraag waarom directie en Jakkes niet ff lekker ophoeren......."

Dood aan de NV.....Leve AJAX!!!

4 comments:

Anonymous said...

Hehe, eindelijk wat nieuws, niet dat `die` club mij iets aangaat en ik meer van de 010ers ben maar toch.........:-)

Grrrrrrrrreetz, Paul.

Anonymous said...

Oke Twan zo kennen we je weer.

groetjes Veld.

Anonymous said...

Wijze woorden van een wijze man

heel veel liefs je zus

Anonymous said...

Balthasar Gerardts? Op welke positie speelde die dan?

En dan maken ze zo'n stampij over Kromkamp ...

Ik begrijp gelukkig niets van voetbal ;-)