Friday, September 21, 2007

Open Greenbrae Tenniskampioenschappen...

Ik schrijf u dit met een lichte nevel in mijner kop. Waar ik vroeger nog wel eens betrapt kon worden op "wantatsen" met een pils en sigaret in de hand is het tegenwoordig virtueel tennis met een pils. Het is weekend en ik hoef niet te rijden vanavond. Ik heb derhalve mijn Heineken tapvat uit de koelkast getrokken om vervolgens met een Heineken in de ene hand en de Wii controller in de andere de edele tennissport te beoefenen in de warme geborgenheid van onze huiskamer. Wat wil een mens nog meer. Tuurlijk is het op vrijdag naar een kroeg in Delft afzakken om daar een pils te drinken ook een prima idee maar bij gebrek 015 in mijn huidige kengetal is dit een prima alternatief.
Het is de eerste werkweek die ik op deze manier afsluit daar mijn betere helft mij vorige week verraste met een spontaan georganiseerde kroegentocht in San Francisco. Altijd leuk en gezellig om in de Mission wat te drinken en daarna half kachel naar de Castro te lopen. De Castro staat bekend om zijn regenbooggeorienteerde bewoners en publiek. Een bonte stoet van homosuelen, travestieten en omgebouwde medemens trekt daar normaliter over straat van kroeg tot kroeg. Geen plaats voor de "narrow-minded" onder ons maar ik kan me er prima vermaken. Ik herinner me nog een van mijn evangelische collega's in North Carolina die reageerde op mijn aankondiging naar hier te verhuizen met de zin "you going to move to that place with all those gays" en moet dan lachen om de bekrompenheid van zulk een persoon. San Francisco en de Bay Area is cool en ik raadt een ieder aan het op de "places to see before you die" lijst te zetten!
 
 

1 comment:

Anonymous said...

Zet je er pas iets anders op als er iemand heeft gereageerd of heb je een `writers-block`??
Er is eigenlijk niemand die zich voor kan stellen dat jij tennist !! :-)

Grrrrrrrrreetz, Paul.