Tuesday, October 23, 2007

All is well....

geen idee of men zicht dit afvraagt maar de branden in SoCal zijn hier ongeveer een kilometer of 750 vandaan dus echt veel last heb ik er niet van.  Natuurlijk worden de actualiteitenprogramma's goed gevuld met de exodus van residenten uit Zuid Californie en is het het gesprek van de dag maar dat staat in zeer schril contrast tot hetgeen de bewoners in het zuiden van deze staat moeten doorstaan.
Het is echter goed te zien dat in tijd van nood de ware aard van mensen boven komt. Vanuit alle windstreken komt hulp en het aanbod van vrijwilligers voor de opvang van evacuees was dermate groot dat menigeen teleurgesteld huiswaarts moest keren. Het alverslinnende vuur maakt geen onderscheid in klassen der samenleving en zo is ook de reflectie van gehuisveste personen in de football stadions en parken van San Diego en omgeving. De onbetaalbare heuvels rond de stad der engelen vallen net zo goed ten prooi aan dit vagevuur als woongemeenschappen waar de minder bekenden der aarde zich huisvesten. Enig verschil is dat de sterren veelal "reserverhuizen" hebben en derhalve het leed dat wordt geleden meer als tijdelijk ongemak zullen ervaren terwijl gewone stervelingen voorlopig in tenten, goedkope motels of op zolder bij familie moeten verblijven. Dit terwijl ondertussen hopend dat de verzekeringsmaatschappijen over de brug komen en de federale overheid de beloften gedaan door Arnold Z en George W. Clown nakomen. De spanning of je huis al dan niet aan de vlammen ten prooi zal vallen wordt opgevoerd door de vretende onzekerheid of en wanneer je ooit terug kan keren.
Ik heb met alle evacuees te doen en ik hoop u allen ook!

1 comment:

Anonymous said...

Hoi broertje

Gelukkig belde je gister al om te vertellen dat we ons hier geen zorgen hoefde te maken. Je weet ook precies hoe we zijn he? Ik maakte me zaterdag grote zorgen toen ik Krijn niet kon bereiken na de wedstrijd Ajax-Nec maar gelukkig was hij ook veilig. Alhoewel hij het wel onwijs vet cool vond hahaha . Ook voor mij was het iets vreemds ben nog nooit zo benaderd door politie te paard. Maar ik blijf gewoon werken hoor daar want mij krijgen ze niet zo gauw gek hahah veel liefs en een dikke kus