Friday, August 03, 2007

"Ik zag je niet.....

...want ik zat te SMS-en, ontbijten, de krant te lezen, mijn haar te doen, mezelf te scheren, mijn make-up te fatsoeneren, te bellen enz enz" Dit zou een antwoord kunnen zijn wanneer Yours Truly een automobilist vriendelijk doch zeer dringend en naar het voorhoofd wijzend vraagt waarom hij zojuist bijna van zijn motorfiets werd gekegeld. Dit is helaas geen fictie maar keihard realiteit. Met veel kunst en vliegwerk en een dosis ware doodsverachting rijdt ik dagelijks heen en weer van huis naar werk en vice-versa. Met plots naar links of rechts manouvrerende auto's lijkt de gang van Greenbrae naar Belmont en terug nog het meest op een hindernisbaan. Goed stuurmansinstinct, ogen voor 10 en een verdomd groot hart zijn geen overbodige luxe in deze urban-jungle. Notoir, in mijn ogen,  is het verkeerskundig onvermogen van een bevolkingsgroep waarvan ik uit politiek-correcte overwegingen de naam niet zal noemen maar je kan lekker bij ze eten en men besteld het best door het correspondere menu-nummer van je keuze te noemen en het wellicht ten overvloede nog eens heel hard te herhalen "Nummel 6 met witte lijst"
Niet zonder reden dus dat ik altijd, tot groot ongenoegen van mij wel ziende automobilisten, met groot licht rijdt. Dit in combinatie met mijn stralend witte helm moet er voor zorgen dat ik "zichtbaar" ben. Voor de aankomende winter probeer ik een motoroverall in heus citroen-geel te bemachtigen zodat ik ook op een regenachtige- en mistige dag veilig heen en weer kan komen.
Maar als het weer het echt niet toelaat kan ik altijd een dag of wat van huis werken. Sterker nog; dat doe ik nu al. Maandags en vrijdags ben ik doorgaans niet op kantoor maar thuis te vinden. Een van de voordelen van mijn baan is dat ik met een laptop en een internetverbinging van elk bureau mijn werkplek kan en mag maken. Niet verkeerd om maar 3 in plaats van 5 dagen per week veel vroeg op en naar kantoor te moeten. Daar ik om 07.00 uur begin kan ik dus op maandag en vrijdag tot 06.55 uitslapen om vervolgens al dan niet volledig aangekleedt met een kop (Perla) koffie in de hand op mijn werk te verschijnen.  Ik hoef dus niet naar mijn werk te rijden en dat is goed voor het milieu en niet te vergeten de portemonaie.
"Telecomuting"; ik kan het iedereen aanraden!
Gegroet

2 comments:

Anonymous said...

Plaats je wel een foto van jezelf in die citroengele overall ? Die moet ik echt zien........:-)

Grrrrrrrreetz, Pablo.

Anonymous said...

Aaaahaa, in NED zijn we nog niet zo ver hoor... kalm aan... wij vinden het nog leuk om achter elkaar in de rij te staan, kunnen we onze sociale contacten bijhouden, afspraken plannen, krant lezen en komen we fris om te starten op kantoor...

Ginny