Tuesday, April 24, 2007

Geslaagd!!!!

Gisteren zijn Jill en ik naar het kantoor van de DMV (Department of Motor Vehicles) geweest om onze Californische rijbewijzen te halen. Daar we vanuit een andere staat komen en daar een geldig rijbewijs hebben volstond het ons een theorie-examen te doen hetgeen we beiden met goed gevolg hebben afgelegd.

Ander verhaal is mijn motorrijbewijs. Om hier een motorrijbewijs te halen moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen. Ik had wat overigens wat moeite om te slagen voor het theorie-examen maar driemaal is ook hier scheepsrecht dus dat is ook geregeld. Het praktijkgedeelte verreist het bezit van een motorfiets dat zonder rijbewijs niet kan worden aangeschaft....ergo: patstelling. Ik heb derhalve nu een oefenrijbewijs zodat ik een motor kan kopen, wat kan oefenen en dan kan gebruiken om af te rijden. Ik hoop dat dra te doen.

Gegroet

3 comments:

Anonymous said...

Weet je zeker dat je in San Fran zit en niet in Brugge ofzooow.....?
:-) Grrrrrreetz, Paulus !

Unknown said...

ja als je dan toch lekker weer hebt, moet er natuurlijk wel de wind door de paar overgebleven haren :)

Anonymous said...

Gefeliciteerd!!!! ik heb net mijn deense rijbewijs via de post mogen ontvangen. Geen gedoe alleen ff omwisselen. Liefs Cecil en familie