Wednesday, July 05, 2006

4 Juli......

..voor Nederland "just another day on the calender" maar hier is het een grote dag. Independence day.....de dag waarop in 1776 de Amerikanen zich onafhankelijk verklaarden om zodoende onder het juk van de engelsen vandaan te komen. Voor ondergetekende natuurlijk niet zonder meer reden tot feesten maar ik ben natuurlijk niet te beroerd om een pils open te trekken, en de tekst van het amerikaanse volkslied te brabbelen. Je blijft toch Nederlander zeg ik maar.
Over gewoon Nederlander zijn gesproken; ik berichte u eerder dat ik geen wedstrijden van het WK zou kijken. Nou heb ik met niet helemaal aan mijn woord gehouden en afgelopen weekend een stukje Frankrijk-Brazilie gekeken, maar dat terzijde. Bij het ontwaken vandaag zette ik mijn pc aan, startte een internet explorer sessie en zag het gelijk.....duitsland uitgeschakeld. Nou heb ik een hekel aan hoe Italianen voetbal spelen, dat gluiperige kan me niet bekoren, maar dat staat in geen verhouding tot de negatieve gevoelens die ik heb jegens de manschaft. Die bloedfanatieke koppen, dat snauwerige, het gevoel onoverwinnelijk te zijn.....ik hou maar op, de haren staan me weer rechtovereind in de nek. Ik weet dat het politiek correct is om de oosterburen gunstig gezind te zijn. Het is hip om te zeggen "ja, ik gun die duitsers wel wat" Nou ik doe er niet aan mee. Niet in Nederland en niet in de VS. Ik heb er een extra pils op genomen en me gereliseerd dat het niet uitmaakt wanneer ze eruit geknikkerd worden, als het maar gebeurd. Was natuurlijk nog veeeeeel leuker geweest als ze hetzelfde leed hadden geleden in de finale. Maar je kan niet alles hebben. Gilardino & del Piero Bedankt!

No comments: