Thursday, March 16, 2006

Cup-A-Joe

Na maanden van afwezigheid is het vandaag weer eens tijd voor een bezoekje aan mijn non-alcoholische stamkroeg. Deze betonnen inspiratiebron deed me in mijn beste tijden fikse epistels op dit log fabriceren en ik hoop dan ook dat een vluchtig bezoek en een kop-Joe oude tijden zal doen herleven.

Het is al weer even geleden maar ik moet u terug meenemen naar zaterdag 4 maart jl. In het kader van mijn broodnodige integratie heb ik een denkdeeldige lijst opgesteld me dingen die me te doen staan voor ik mezelf een echte Nederlandse-Amerikaan mag noemen. Zo moet ik nog een keer met strakgepoetstse schoenen een balletje gooien op de bowlingbaan, met collega's naar een shooting-range, leren golven en nog veel veel meer. Het ultieme doel is om uiteindelijk met vlag en wimpel te slagen voor het Amerikaans staatsburgerschapsexamen maar dat is nog toekomstmuziek.

Hoewel het oorspronkelijk niet op mijn lijst stond maakte een van mijn collega's me er op attent dat zonder een all-american-familie te hebben verhuisd er van inburgering geen sprake kon zijn. Deze terloops gemaakte opmerking deed me het koude zweet uitbreken; waar vind je in vredesnaam een A-A-F vriendelijk genoeg om je te helpen deze taak van je inburgeringslijst af te strepen? Als bij stom toeval bleek mijn attente tipgever zelf in staat mij in deze zaak te faciliteren; het moet niet gekker worden. Met mijn "lijst" in mijn achterhoofd stond ik dus op een zaterdagmorgen, zwaar zwetend een dressior het trapgat in te douwen en vervolgens met een aan hernia grenzende rugverdraaide de wasmachine dezelfde gang te laten maken....geweldig. Ik begin me meer en meer thuis te voelen.

What is next...

2 comments:

Anonymous said...

Hoi
Ik vind het wel een hele orginele manier van die collega om je te vragen of je wilde helpen met een verhuizing. whahahhah . Nog ff en dan kunnen jullie de koffers pakken he voor een kort bezoekje aan dit kikkerlandje. Ik tel de dagen nog steeds af hoor broer zodat ik je weer eens een echte knuffel kan geven. Dus nog 43 nacchies en dan ff lekker op de koffie bij pa en ma . Op die dag is ons hele gezin dan compleet wij met zijn 3en jullie met zijn 2en en pa en ma natuurlijk. Ow ja wat voor gebak wil je dan ? is er iets wat je daar niet kan kopen en wel erg lekker vind. Laat het ons ff weten broertje
groeten ook aan Jill en Connie
veel liefs Corrinne en de rest natuurlijk

Anonymous said...

hallo ik vind het harstikke leuk dat ik jou binnen kort zie
en voetbal ging vandaag jammer genoeg niet door dus ben ik nu met een vriendje aan het spelen vanmiddag gaan we naar nunspeet 1 en daar is ook superkicks