Thursday, February 02, 2006

Fat Daddy's

In een queste naar goedpassende schoenen om tijdens mijn sportschoolsessies te dragen waren Jill en ik afgelopen weekend verzeild geraakt in een van de vele winkeldomeinen die het noorden van Raleigh rijk is. Het doel van onze onderneming van dit keer de New Balance store op Glenwood. Net terug van een bezoek aan de farmers market waren mijn wederhelft en ik toe aan wat verzorging van de innerlijke mens. Op deze regenachtige zaterdagmiddag was een bezoek aan Fat Daddy's een prima gelegenheid om te proeven van ouderwets Amerikaanse fastfood sfeer. Vooral op de zaterdag is dit etablishement, dat herinneringen oproept aan Grease, een drukbezochte plek. De kwaliteit van de hamburgers en french fries is fenomenaal hetgeen zich in de rijen voor de kassa doet reflecteren. Hamburgers liggen hier niet te wachten op consumptie zoals in andere "restaurants" nog wel eens gebeurt...neen de hamburgers worden per order gegrild en voorzien van deegjas. Heerlijk vers komen zij ietwat kaal de keuken uit. Slechts gehuld in kaas en bacon maken zijn weg van de plaat naar het einddoel; de al eerder genoemde innerlijke mens. Om het leiden van de burger enigzins te verlichten wordt de gast van FD's de mogelijkheid geboden om dit icoon der amerikaanse traditie te voorzien van diverse sauzen, sla en andere onontbeerlijke versiersels. Mijn oog viel onmiddelijk op een emmer heerlijk romige mayo, een lading ketchup en een bak vol gesnipperder uien...speciaal voor mij!!!
Het vervolg laat zich raden. De, overigens kolosale, hamburger werd gedegradeerd to bijgerecht en main course van de dag was een patatje speciaal. Heerlijke friet gedoopt in een mix van mayo, ketchup en ui...wat een genot, welk een traktatie.
Mijn dag kon helemaal niet meer stuk!!

1 comment:

Anonymous said...

En nou nog iemand die broodjes nasihap met mayonaise kan importeren en je komt noooooiiiittt meer terug zeker ???
Greetz, Pieluska !