Sunday, December 04, 2005

De beer is los.

Het is al weer even geleden dat ik mij laatst tot u richtte. In mijn vorige post meldde ik dat het "Holiday season" is begonnen. Ik heb niets maar dan ook niet te veel gezegd. In sneltreinvaart trekken de buren om ons heen de meest opvallende decoraties uit de kast om in een nek aan nek race met de anderen om ons heen de titel "master of decorations" te claimen of te prolongeren. Met lichtgevende rendieren, kerstmannen, nutt-crackers en arresleeen wordt de buurt omgetoverd in een display die men in normaal gesproken alleen tegenkomt in een etalage van Bijenkorf of V&D. De verkoop van kerstartikelen neemt hier angstaanjagende vormen aan en ik kan me niet ontrekken aan de gedachte dat het bedrag dat in de VS aan dergelijke aankopen wordt besteedt menig derde wereld land uit de penarie kan helpen. Zelf doen mijn betere helft en ik hier in mindere mate aan mee. We hebben gisteren een 1.20 meter hoog kunstboompje aangeschaft welk onze echtelijke sponde zal opsieren. Geen duidenden maar slechts 20 dode presidenten spenderen wij aan zulks maar het neemt geen spaander van ons kerstgevoel weg. Het is the most wonderful time of the year!

2 comments:

Anonymous said...

Heee van der stap, vergeet je die man met zijn schimmel niet!! Ook in Amerika kan je er iets mee doen. Groeten uit Nootdorp

Anonymous said...

ja oke ton maar eer die man met schimmel bij twan is is het wel kersse,is whawhawha
Oook ik zit de klok vooruit te kijken hoor zodat ik aan mijn kestspullen kan beginnen
geniet er maar van hoor
veel liefs kusssssssssss