Monday, October 10, 2005

Werk....

... U leest allen massaal mijn log en laat over het algemeen positieve en opbouwende berichten achter. Een veelgehoord opbouwd kritiekpunt is het ontbreken van leesstof over mijn werk. Een van mijn doelen toen ik drie maanden geleden vertrok was het dra vinden van werk. Daar ben ik in geslaagd. Ik heb binnen drie maanden een aardige baan gevonden. Ik werk sinds 23 augustus als Tech Support Engineer bij IBM, old Blue voor intimi. Vol goede moed duik ik elke werkdag rond een uur of zeven de file in om mijzelf een goed 3 kwartier en 50 kilometer later te melden voor dagelijkse dienst. Heel de dag neem ik de telefoon aan om het gezeur van onkundige klanten aan te moeten horen. Weten zij veel hoe zo'n firewall werkt?? Nee dus...niet te veel zeker wel te weinig. Nou wil het feit dat ik er in het begin zelf ook nog niet te veel vanaf wist dus een band was snel geschapen. "Did u try restarting it" is redelijk uit den boze omdat bedrijven als Ebay en Nike over het algemeen graag verbonden willen blijven met het grote boze internet. Ook RTFM (read-the-fucking-manual) wordt doorgaans als politiek incorrect beschouwd dus er zatniets anders op dan mijn kennisniveau wat op te schroeven. Vandaar dat ik de eerste weken van mijn employement voornamelijk, bedolven onder boeken en handleidingen, in het het testlokaal heb moge doorbrengen. Sinds iets meer dan een week ben ik nu los en mag ik echt klanten helpen. De "ehhhhhssss" en "aaaaahhhaaasss" zijn niet van de lucht. Mijn technische onervarenheid gecombineerd met de, steeds lager wordende, taalbarriere maakt het werk zowel vermoeiend als uitdagend. Maar ik kom er wel!

3 comments:

Anonymous said...

Ha, kom ik er nu pas achter dat ik gewoon commentaar hier bij kan typen zonder zelf een weblog te beginnen.

Ik heb ook wel wat firewall pobleempjes maar ik zal je er niet mee lastig vallen. Het is IT he, je moet je er gewoon bij neerleggen en accepteren dat je niet alle features van je spullen in de praktijk aan de praat kan krijgen. Ik ben een chte gadget fanaat en weet waar ik het over heb :-)

Anonymous said...

Het wordt vanzelf weer een sleur, zoals bij iedere baas...........
Wanneer komen je avonturen in boekvorm uit ?

Anonymous said...

Hoi twan
Zo gelukkig alles goed met pa. Hij staat hier nu naast me om te kijken hoe ik hier op kan reageren want dat wisten pa en ma nog niet
Veel liefs