Wednesday, August 24, 2005

Router of Roeter

Met enige regelmaat heb ik bij mijn vorige werkgever een discussie mogen voeren over hoe het woord “router” uit te spreken. Het ene kamp zegt “router” terwijl het andere kamp steevast “roeter” roept. Welke, aan netwerk gerelateerde training of cursus ik ook bijwoonde altijd was er die die strijd om het recht van gelijk in deze materie. Lang ook heb ik gedacht dat die woordenwisseling een van de lastigste dingen waren waar het netwerk-werk betrof. Ik had er niet zo veel mee van doen en voorlopig zou dat ook zou blijven. In mijn nieuwe baan wordt ik echter geacht binnen een week of vijf mensen van tekst en uitleg over geavanceerde routers met ingebouwde firewalls te voorzien. Niet zo maar tekst en uitleg…..probleemoplossende tekst en uitleg. Kreten als VPN, L2tp, MIP, VIP en ga zo maar door zullen na een gedegen inwerkperiode en daaropvolgende training spreekwoordelijk gesneden koek zijn voor uw aller mij. Beheerders van kleine maar ook grote netwerken zullen een beroep doen op door mij opgedane kennis en expertise om het hen zo dierbare netwerk te vrijwaren van elektronische inbraak en mollest. Ik maak me dus niet meer zo’n zorgen over de uitspraak van “router/roeter“ ….ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd!!
Ik groet u allen

1 comment:

Anonymous said...

En toch is het roeter .. haha
en ik ben nog niet eens toeter!

Succes man!
Hans van Agen