Monday, August 22, 2005

De Rijsttafel in Raleigh...

...was een groot succes. "De wat?" hoor ik u denken...." de wat in Raleigh" U weet wel...nr 10 bij het lokaal chinees-indisch restaurant...de rijsttafel of x-personen. In dit geval was het een BYO (bring your own) rijsttafel voor ong 50 personen georganiseerd door "de Wieken". "De wat????" De Wieken! In mijn nimmer aflatende zoektocht naar intermenselijk contact leek het me wel een aardig idee om op zoek te gaan naar medekolonisten die het pitoreske Nederland hebben verruild voor een bestaan in het zuiden van de VS. Via de Nederlandse consul Gerard ter Wee ben ik in aanraking gekomen met de Wieken. De Wieken is een club van Nederlanders of supporters van Nederland en hun echtgenoten hier in de omgeving. Een bonte verzameling mannen, vrouwen en kinderen die om wat voor reden dan ook hun hart verpand hebben aan Nederland en alles wat met Nederland te maken heeft.
Maar om nou out of the blue lid te worden en 20 van mijn zuurverdiende dollars als jaarlijkse contributie neer te leggen druisde wat tegen mijn Nederlandse inborst in. Dus bij wijze van proeflidmaatschap togen Jill en ik afgelopen zaterdag naar een luxe clubhuis ergens ten noorden van Raleigh om aldaar kennis te maken met de (aspirant)leden van " de Wieken " Voor mij een uitgelezen kans om weer eens ronduit in het Nederlands te zwetsen over alles wat mij bezig houdt en wat een ander vermoedelijk verveeld. Het werd een avond vol lekker eten, lauw bier en slap ge-OH over voetbal, werk en politiek. Wat een " home away from home " Op naar het jaarlijkse St. Nicolaasfeest!

No comments: