Wednesday, August 03, 2005

Drie keer is scheepsrecht..

...aan dit oeroude gezegde houdt ik me hier in the Bible-belt angstvallig vast. Na de derde keer mijn vrienden bij de SSA te hebben bezocht is het weer een kwestie van 2 weken wachten. Je zou verwachten dat als je ergens vaste klant dreigt te worden, ik was er toch al twee keer eerder geweest, je met alle egards behandelt dient te worden. Maar toen ik met een mijn hollandse neus in de hoogte de om 8.30 reeds lange lijn voorbij schreedt werd me pijnlijk duidelijk dat een derde bezoek in vier weken geen garantie voor een voorkeursbehandeling is. Met een ferme stem werd me door een oud drill instructor duidelijk gemaakt dat ook ik gewoon in de rij moest gaan staan. Even overwoog ik nog een worsteling aan te gaan met deze net-niet-agent maar de "i-am-triggerhappy"-blik in combinatie met een heuse revolver op de heup deed me anders besluiten. Gewillig sloot ik dus aan in de rij en ruilde mijn identiteit tijdelijk in voor nummer 12. Na "enig"wachten bleek dat mijn social security card was wél naar het goede adres gestuurd en het was ondenkbaar dat het ergens bij de overheid was misgelopen. Er zat niets anders op dan gewillig een duplicaat voor de verloren gegane kaart te bestellen. Weer twee weken van hoopvol naar de brievenbus lopen liggen in het verschiet. Waar het bij voorgaande bezoeken met een half uur bekeken was duurde het vandaag iets langer dan gewenst. Wel 90 minuten nadat ik het gebouw was binnengegaan stond ik buiten..een illusie armer en een ervaring rijker. Geen special treatment voor mij en dezelfde fouten als in Nederland...feels lijk home!

No comments: