Sunday, July 31, 2005

Het is groen en het....

....is Mine! Afgelopen donderdag viel, veel eerder dan verwacht, mijn Permanent Resident Card aka Greencard in de bus. Waar de verschijning van mijn SSC nog immer op zich laat wachten was dit dierbaar kleinood, de natte droom van menig Mexicaan, de hoop van ieder naar dit land migrerend individu, zomaar op het lumineuze idee gekomen om weken eerder dan aangekondigd zijn weg naar 1109 FairwayDrive te vinden. Dit identiteitsbewijs van credit-card formaat maakt mijn leven hier een stuk makkelijker en zekerder. De zekerheid zit hem in het feit dat iets wat een maand ontastbaar leek nu dan eindelijk in mijn portemonaie zit. Tuurlijk had ik al de garantie van het consulaat gekregen dat deze status mijn deel zou zijn maar het is toch altijd lekker om het bewijs in handen te hebben. Het gemak is te vinden in het feit dat ik nu niet meer dag en nacht met het onhandige Nederlandse paspoort in mijn achterzak hoef rond te lopen...hij gaat goed, hij gaat best, hij gaat knalllllllllll

No comments: