Saturday, July 23, 2005

Machteloos....

....voel ik me als ik lees hoe mis het lijkt te gaan in mijn vaderland. Het wordt weer pijnlijk duidelijk dat een fanatieke minderheid een hele stad in zijn greep kan houden. Als ik de berichtgeving lees over de aanstaande "Hel in Amsterdam" lopen de rillingen me over de rug. De notabelen zullen ongetwijfeld oproepen tot kalmte maar met de gebeurtenissen van de afgelopen jaren in het achterhoofd is het moeilijk kalm blijven. Was het voorheen ondenkbaar dat er mensen zouden zijn die doelbewust onschuldigen zouden opofferen voor een, in hun ogen, nobele zaak.....tegenwoordig weten we wel beter.

Ik heb in mijn leven met een groot aantal moslims gesproken en geen van hen gaf mij de indruk dat de profeet in zijn boek daadwerkelijk aanzet tot het vermoorden van onschuldige mensen of het daarmee dreigen. Ik ben zeker geen expert waar het religie betreft maar ik kan me niet voorstellen dat de grote man in de lucht, naar welke naam hij ook luistert, zijn volgelingen aanzet tot het elimineren van hen die het geloof niet aanhangen. Nogmaals; ik ben niet religieus en denk niet dat als ik zou bidden deze gebeden verhoord zouden worden. Maar als Allah, God of wie dan ook dit toevallig lezen zou ik ze willen smeken om de handen ineen slaan om hun volgelingen waar ook ter wereld te overtuigen van het feit dat ze eens moeten kappen met het afslachten van christenen, moslims, joden en andere (on) gelovigen. De wereld is verdomme groot genoeg om allemaal ons eigen ding te doen! Ik heb gesproken en het lucht enigszins op...het komt allemaal wel goed (hoop ik vurig) Tot die tijd zijn mijn gedachten bij allen die onder deze terreur gebukt gaan...of het nou joden, christenen, moslims of ander (on)gelovigen zijn! Houd moed!

No comments: