Sunday, July 24, 2005

Living in a box....

....of beter Living with the box. Het fenomeen "box" is hier algemeen aanvaard. Box, doggiebag wat de naam ook mag zijn is iets wat je in Nederland niet al te ingeburgerd is. Op de een of andere manier vinden we het gênant om het overgebleven wan datgene waar je, tegenwoordig zeker, goed/grof geld voor betaalt in een piepschuimen of plastieken doos mee naar huis te nemen. We laten deze prima lunch- of dinerkeuze voor komende dagen liever door de ober van dienst wegmikken of in uitzonderlijke gevallen recyclen dan dat we ons over de grenzen van fatsoen bewegen en vragen of we het restant kunnen meenemen. Uit eigen ervaring weet ik dat het vragen van een doos voelt als het verzoek, of beter een smeekbede om dingen gedaan te krijgen die het daglicht niet kunnen verdragen. Toegegeven dat de porties in Nederland doorgaans kleiner zijn dan hier maar het komt toch regelmatig voor dat er na goed chinees, Italiaans of Grieks tafelen één en ander overblijft. Waar back home gewikt en gewogen wordt of en zo ja door wie er om de dozen gevraagd zal worden staan ze hier al te zwaaien met een doos voor je mes en vork op de tafel geland zijn. Ik ben zo iemand die overbodig voedsel als sla, een schijf komkommer en tomaat behandel zoals ze bedoelt zijn; als decoratie en laat dit dan in Holland met grote regelmaat links ( of rechts ) liggen. Om de obers hier de run met de doos te besparen maak ik nu deze garnering netjes soldaat of mik ze, bij gebleken volheid, met een sierlijke boog op het bord van mijn eega of een van de talrijk aanwezige plantenbakken. Het credo is alles opeten of het meenemen.......geen verkeerde keuzes als je het mij vraagt.

3 comments:

Anonymous said...

He die twan (antwan is weer zo officieel)ik heb pas gisteren kunnen lezen hoe jij en je eega het hebben in de states vanwege een computerbug om in jou termen te blijven ouwehoere en zoals je misschien nog niet wist is mijn pc kennis gelijk aan mijn school verleden nl.blo met strikvragen waarvan de helft afgekeken.mijn verontschuldigingen.Zo te lezen ga jij het wel naar je zin krijgen daar of je kunt de schijn goed ophouden neeeee dat heb je al eens eerder bewezen in de trend van "nou als je het mij vraagt pak je tent en ga" wat mij betreft een onvergetelijke ervaring (is trouwens niet de enige)Blijf voral zo door schrijven ik zal proberen regelmatig terug te ohen dit om de lol voor jou erin te houden zullen we (wie?)maar zeggen.Beloof me een ding maak je daar net zo onvergetelijk als hier vinden ze leuk.Doei ouwe?rakker.

Anonymous said...

Reintje zegt dan die lange dweil himself
hallo Twan ook wel blonde .... genoemd waardat ooit vandaan is gekomen weet ik niet! Bertje attendeerde me op jou verhalen en ik moet zeggen zoals als je hier in NL lulde oh je daar nog steeds en zeker op een leuke manier je verhaaltjes die je schrijft zijn vermalelijk om te lezen en zal dan ook regelmatig volgen het gaat je goed en groetjes aan Jill

Anonymous said...

Hoi Twan,

Inderdaad erg leuk om jou belevenissen op het www te lezen.
Zo te lezen gaat het je tot nu toe erg goed af daar in de USA.
Hoe is het met je auto? Rijdt ie nog?
Al een beetje over je slangenvrees heen.......
Hoewel jij lappen tekst tikt zal ik het maar kort houden, ben daar minder bedreven in als jij. :-)

Ik hou je Weblog in de gaten en ben nu al benieuwd naar het volgende stukje.

Gozer het ga jou en je dierbare goed.
Groeten aan Jill.

Mzzl.
Tim.