Friday, July 22, 2005

Cup A Joe.....

.....over deze joint kan ik niet uitgepraat raken. Bijna een liter koffie voor $ 2.25 en gratis internet, wat wil je nog meer. Deze inspirerende omgeving wordt dan ook met veel enthousiasme aangedaan door ondergetekende. Het rustig beschrijven van mijn Weblog is mijn voornaamste doel maar ik ga een goed gesprek natuurlijk nooit uit de weg. Zo nam ik gsiteren plaats naast Paul Campbell. Paul is een gepensioneerde kerel van 72 met een impossante staat van dienst in de Amerikaanse samenleving. Als heuse Green Baret had hij vier jaar Vietnam in zijn zak en tot aan zijn pensionering was hij werkzaam geweest bij justitie in het district "east North Carolina" Deze jongeling bleek een zeer gevat baasje. Toen ik hem meldde dat ik net uit Nederland was gekomen en op zoek was naar werk adviseerde hij me cynisch om het toch vooral eens in Alabama te proberen. Voor diegenen die het niet weten; Alabama is de staat van waaruit Natalee Holloway afkomstig is. De toon was gezet. Wat volgde was een uur of anderhalf vol met discussies over van alles en nog wat. Het toonde me dat waar ook ter wereld je ook komt de mens een mening heeft en daar in de meeste gevallen graag voor uitkomt. Of zoals Paul scherp opmerkte "Opinions are like assholes, everybody's got one" Als Paul model staat voor de gemiddelde Amerikaan komt het met mij wel goed hier. Mijn grootste angst was namelijk dat men hier niet gediend zou zijn van een goed gesprek met een totaal vreemde....niets blijkt vooralsnog minder waar!

No comments: