Wednesday, July 27, 2005

Hot hot hot

...al ben je duizenden kilometers van huis verwijderd. Als je als Nederlander geboren bent zul je nooit een ander worden...of zoiets. Nu kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen om hier over de politici te zeuren of de sporthelden alhier. Ik heb van beiden gewoonweg te weinig sjoege en heb me er nog niet in verdiept. En als je ergens geen verstand van hebt moet je er in mijn opinie gewoon je muil over houden.
Nu heb ik iets gevonden waar ik verstand van denk te hebben en wat me dwars zit. Het WEER!! Het is hier namelijk onnederlands warm gecombineerd met de o zo nederlandse luchtvochtigheid. Danerolles die een week of wat in de koeling hebben gelegen om vervolgens op een zondagochtend te worden afgebakken kent minder grote overgangen dan ik hier. Het voelt alsof je bij het verlaten van je huis wordt bedolven onder een stapel wollen dekens. De thermometer geeft hier regelmatig ruim 35 graden celsius aan. Op zich niet zo schokkend maar dat veranderd als je je realiseert dat deze metingen om 23.00 uur plaatsvinden. Gedurende de dag raakt de thermometer met grote regelmaat de 40 gr grens....van onder en van boven. Sprak ik mij in januari nog uit als groot voorstander van het broeikaseffect, na drie weken van zinderende hitte in de Bible-belt wil ik heel graag op deze uitspraak terug komen.

1 comment:

Anonymous said...

Betrap ik je daar op iets wat volgens goed hollands gebruik al in de wieg eringetrapt wordt nl. zeiken over het weer?Nee dan hier altijd 1 ding zeker je zomerkleding koop je voor de kat z' n (vies hoewel? woord)of het moet van die waterdichte rotzooi zijn maar dan wordt je nat van je eige.Volgens mijn bescheiden mening loopt iedereen daar in het bijna adam en eva kostuum ik kan mij rottere dingen bedenken.hier is het altijd weer een soms tropische verrassing hoe men eruit ziet zonder het textiel alhoewel het a.s. zaterdag tijdens de jaarlijkse bbq/zuip/vreet feest (ja ja ik weet het dat is altijd een feest)van hans bartels jou wel bekend bij de verbouwde buurvrouw nooit een verrassing is.Zo vandaag de werkweek weer gunstig afgesloten en nu nog zien of we het weekend ook zo door kunnen komen.Een ding scheelt zwemmen zit ook in het onderwijs dus kom maar op met die regen see you of beter hear you.