Friday, July 29, 2005

Alive after five....

...wat hebben een communist, een homosexueel geaarde man en een geloofsfanaat gemeen?Geen idee? Het antwoord is simpel: Ze hebben alledrie gisteren kennis gemaakt met het fenomeen Antwan! Op het door een lokaal radiostation georganiseerd openlucht concert Alive after Five was het gisteren goed toeven. Dit tweewekelijks evenement is een mooie gelegenheid om geheel tegen de regels van het puriteinse Amerika in alcoholische dranken in het openbaar te nuttigen zonder dat zulks in een bruine zak moet worden verborgen. Het is toegestaan om per persoon een gekoeld six-pack mee te nemen vermits dit in blik is verpakt. De muziek wordt verzorgd door lokale onbekende bands die muziek coveren waar de gemiddelde North Carolinian mee dweept maar die een kaaskop als ondergetekende niet kunnen bekoren. Bier maakt een hoop goed denk ik dan maar.
Van de drie eerder genoemde doorsnee-plakken heb ik overigens geen last gehad hoor. De collega van Jill is een gezellige nicht waar je geweldig mee kunt lachen en Hassan is een rusitge Iranier die er wat rode gedachten op na houdt. De enige die me wat vermoeide was de derde; deze geloofsfanaat, luisterend naar de veelzeggende naam DJ Dan, probeerde me zo ver te krijgen op toch maar een de bestseller The New Testament te lezen. Volgens hem was het een boek vol "pretty cool shit" Nou kende deze meneer mij nog niet en was ook door zijn herder vermoedelijk niet goed voorbereidt. Het heeft namelijk niet zo heel veel zin om mij te bekeren tot een geloof dat zich in mijn ogen niet helemaal laat definieren. Tel daar twee sixpacks bij op en je komt al gauw tot de conclusie dat de missie van deze eenarmige missionair bij voorbaat tot mislukken gedoemd was. Ik heb respect voor een ieder en ben blij voor hen die gevonden hebben wat ze nodig hebben om blij te zijn maar ik geloof niet in hogere machten en al helemaal niet in het fanatiek aanbidden van deze. Met de vastberadenheid van de in Nederland welbekende Jehova's getuigen zette hij, tevergeefs nog een maal een offensief in met als doel het superbook onder mijn aandacht te brengen.....het was een mooie dag, een mooie dag....

1 comment:

Anonymous said...

Wat is zo' n zondag toch 1 fijne dag zeker omdat het eerder beschreven weer aanwezig was,nu wil het feit dat ik de dag ervoor naar het feestje van dhr bartels ook wel eens hangbuikzwijn genoemd ben gefietst en jawel ook weer naar huis toe gefietst.Normaal heb ik er toch 1 beetje moeite mee de hele dag uit het uitstekende gedeelte van je bakkes te vreten maar vandaag had ik er totaal geen moeite mee zal wel aan de leeftijd liggen .Het kan in ieder geval niet aan het bier liggen want dat smaakte goed alleen was de bbq veranderd in een in veel te veel vet gebakken smurrie waar met heel veel moeite nog een sate en hamburger te vinden was volgend jaar toch maar weer de fik ook in de bbq zetten want de andere fik was wel weer geslaagd hans is maar 2 keer geweest om te zeiken dat het wat lager kon dat wist ik ook wel maar dit was veel leuker maar zoals ik altijd luister heb ik dat toch maar gedaan je ben tenslotte op visite.
Al met al toch weer een wel besteede avond en gedeelte van de nacht alleen jammer dat de herstelperiode wat langer wordt met de jaren maar ja daaar zijn de volgende dagen weer goed voor.
Well blond slut hear you.