Tuesday, July 12, 2005

“Are u selling or hiring…”

Dat zal ongetwijfeld mijn eerste vraag worden bij New Horizons alwaar ik om 11 uur een afspraak heb. Als in Friends zit ik hier in een “coffee place” genaamd Cup A Joe. In tegenstelling tot wat de immens populaire, edoch gecancelde, serie ons wil doen geloven is de sfeer hier niet overal warm en gezellig. Sterker nog het ziet er hier uit als een aftandse voetbalkantine welke net onder handen is genomen door een horde uitzinnige hooligans van het verliezende team. Maar goed de koffie is niet te duur en het gebruik van het wireless netwerk is gratis. Wachtend op een afspraak bij een IT-opleidingsinstituut geeft dit etablissement me een uitgelezen mogelijkheid om onder het spreekwoordelijke genot van een kop koffie te zoeken naar banen en/of auto’s.

De queeste naar een passend vervoermiddel is in dit land een verhaal apart. Repte ik eerder over het grote aantal “koopjes”, ook het aantal niet zo goedkope auto’s welke toch in verre van goede staat zijn is omvangrijk. Zo probeerde Ramoedha mij gisteren haar in “Excellent condition” zijnde Mazda 625 in mijn maag te splitsen voor het niet misselijke bedrag van ruim $ 2000.- Volgens Kelly’s Blue Book mag dergelijk karretje in superstaat niet meer dan $ 1500.- kosten maar dat terzijde. Het fysiek aanschouwen van haar oogappeltje leerde me weer een wijze les over het begrip “relatief” De banden waren volgens deze oosterse prinses nieuw. Nou wil ik best geloven dat ze deze ooit een keer nieuw heeft gekocht, maar ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat dat jaren geleden heeft plaatsgevonden. Het was dat of de Amerikaanse bandenindustrie heeft recent een nieuw soort slick geïntroduceerd. Maar goed er zal vast wel een of andere ziel zijn die Ramoedha van haar auto af helpt. The search goes on!

No comments: