Saturday, April 20, 2013

Het Koningslied

Met de slaap nog in mijn ogen greep ik vanmorgen naar mijn tablet om op mijn gemak het nieuws van de dag door te nemen.

De krant van wakker Nederland (en Greenbrae) kopte over de commotie ontstaan rond het koningslied voor Prins Pils. Op zich  heeft men natuurlijk altijd wel wat te zeuren maar als notoire aandachtszoeker en publiciteitshoer Johan Vlemmix weigert het nieuw koningslied te zingen 


moet er wel iets goed mis zijn met de balladerende hommage aan onze toekomstige vorst. Voornoemde joker laat immers geen kans onbenut om voor het wakende oog van Nederland zijn gebrek aan talent en smaak tentoon te spreiden. “Te slecht voor Vlemmix?!?" dat moet ik zien en horen.

Om mijn nog immer zoet slapende eega niet wakker te maken sloop ik uit bed, struikelde over een vrolijk kwispelende Violet en baande mezelf een weg naar mijn MAC.. Deur dicht, youtube in de browser en geluid over de surround speakers.. kom maar op met die hymne! In tegenstelling tot wat de Twitter feeds en online kranten berichten was ik geschokt door de schoonheid van het aan mij gepresenteerde meesterstuk. 




Die Vlemmix mag doen wat hij wil. Ik weet zeker dat ik op Koninginnedag, na het rijkelijk consumeren van zang-water het koningslied uit volle borst zal meezingen mocht me daartoe de mogelijkheid worden geboden.

Gegroet

3 comments:

Paul said...

Dat kostbaar vocht is jouw wel toe vertrouwd.

Peter Laanen said...

Ik ga er van uit dat je bij de volgende TVVDM borrel heel Murphy's laat meegenieten!

Marjoleine said...

Ik ben in Amsterdam de 30e!