Sunday, March 18, 2012

Winter in Californie …


het was wat onverwacht, en in mijn optiek ook zeer zeker ongewenst maar de afgelopen week brak dan “eindelijk” de hemel boven de Bay Area open om de droge bodem van wat overvloedig water te voorzien. De afgelopen maanden was tegen de gewoonte in geen noemenswaardige plensbui gevallen en ik vond dat prima. De reservoirs waren na de waardeloze winter en zomer van vorig jaar nog best goed gevuld en ik was toch niet van plan om dit jaar nog mijn gang naar de ski gebieden van de Sierra Nevada te maken. Egoïstisch? Yup …ik ben niet perfect.
Het nare weer zorgt met zijn donkere dagen en waardeloze waterlozingen voor een depressief geheel dat we in huize Honig-vanderStap nu net even niet kunnen gebruiken. Jill zit tijdelijk zonder werk en om daar een beetje goed mee om te kunnen gaan is een positieve ambiance wenselijk. De Anton Pieck taferelen die zich buiten de deur afspelen.
 
Rennen

Het gaat met de hiel steeds een stuk beter. De dokter heeft er een week of 2 geleden een fijne spuit met anabolen ingezet hetgeen meer effect heeft gehad dan 3 maanden therapie en andere methoden. Zo kon ik na een paar dagen rust weer eens de sportschoenen onderbinden en rustig aan gaan beginnen met joggen. De afgelopen weken/maanden werden voornamelijk in de Pilates-studio en op de fiets doorgebracht maar nu de voetdokter me heeft vrijgegeven om weer wat rond te rennen richt ik me weer op het hardlopen. 
Gisteren heb ik in het kader van mijn training voor het eerst in mijn leven de Golden Gate brug al rennend overgestoken. 


Langzaam aan gaat alles beter! Er staat op 20 mei een race van 12 kilometer op het programma en ik ben redelijk uit vorm maar met een hoop training en een gezonde dosis doorzettingsvermogen kom ik er wel.

TROTS
Voorts ben ik ook enorm trots op mijn zuster die een moedige stap heeft gezet op het goede pad naar gewichtsafname. Elke vorm van hulp die je inroept om zwaarlijvigheid een halt toe te roepen is een stuk gereedschap en je hebt spreekwoordelijke ballen nodig om met die hulp zelf de strijd aan te gaan; zoveel heb ik in de afgelopen maanden wel geleerd!

VOETBAL
zou ik me daar toch bijna mijn neef "Kleine"Krijn vergeten. Die heeft in de afgelopen maand toch maar mooi zijn debuut in het eerste van Hulshorst gemaakt. Kan het mooier?! Ik kijk er naar uit eind volgende maand 1 van zijn wedstrijden bij te wonen.



2 comments:

Anonymous said...

wij zijn al jaren trots op jou broertje love you

Henk said...

Fijn om te lezen dat het goed gaat!
Groeten Henk (de buurman van je zus)