Saturday, December 29, 2007

It's a small world!

Tussen Delft en Greenbrae zit een slordige 10.000 kilometer en ik voel dat met grote regelmaat. Geen snel bezoek aan mijn stamkroeg of een tweewekelijkse gang naar de Amsterdam ArenA; Nederland is echt ver weg. Dat voel en merk ik vooral in de donkere dagen voor Kerst. De tijd van het jaar waar een ieder samen met familie en vrienden rond de kerstboom zichzelf overvloedig tegoed doet aan onbevatbare hoeveelheden voedsel en drank. Een tijd van het jaar die door ondergetekende veelal in beschonken toestand in de Ruif werd doorgebracht. De tijd van het jaar waarin je terugblikt op alles wat je in de afgelopen 12 maanden voor je kiezen hebt gehad.
Het is tevens de tijd van het jaar waar ik nerveus mijn ouderwetse brievenbus en email inbox in de gaten hou, verlangend naar een papieren of elektronische bevestiging van mijn bestaan. Leef en besta ik nog in de belevenissen van familie, vrienden en vage kennissen. Krijg ik een groet uit het heden en verleden van een ieder die ik een groet heb gestuurd. denkt men nog aan me. Natuurlijk zijn er een aantal ingebouwde zekerheden maar voor het overige wacht ik altijd maar af of iemand de moeite neemt om me een, al dan niet persoonlijke, Kerst en Nieuwjaarsboodschap te sturen. En ik mag zeggen dat ik een gezegend man ben. Men denkt nog wel eens aan me, includeert me nog wel eens op een maillijst of neemt zelfs de moeite om me een hardcopy kaart te sturen. Waarvoor dank!
Nog steeds geen verklaring van de titel van mijn blog-entry; dat komt nu. "It's a small world" een innemende zin uit het oeverlange lied dat ten gehore wordt gebracht in de gelijknamige Disney actracties over heel de wereld. Dit om aan te geven dat de wereld niet zo onmetelijk is als hij soms aanvoelt. Nee, nee ik ben niet dronken of stoned of in een al-overdenkende bui. Ik refereer aan sommige van de Holiday-greetings ik per email mocht ontvangen. Grappige video's gemaakt op sites als www.elfyourself.com en www.scroogeyourself.com  vonden via Nederland een weg naar The Bay Area. Deze sites zijn de paradepaardjes van het reclame-bureau waar mijn betere helft dagelijks haar kunsten vertoont. Directe collega's van Jill zijn verantwoordelijk voor het bedenken en creeren van deze sites en dat geeft aan hoe klein de wereld in mijn beleving is. Tuurlijk heb ik de naam van deze sites wel eens laten vallen in gesprekken met vrienden maar de video's bereikten me ook via mensen die ik niet vaak spreek en niet eens wisten dat EVB.com verantwoordelijk was voor deze virale campagnes.
It's a small world after all!

3 comments:

Anonymous said...

HAllo Jill en Antwan,

Ik wens jullie het allerbeste in 2008.
Blijf vooral zo schrijven, heerlijk om te lezen.
Groetjes,

Marieke van Halderen en familie

Anonymous said...

Ook langs deze weg nog even een prettige jaarwisseling en de beste wensen voor 2008 toegewenst. Ik hoop dat onze "hardcopy" Greenbrae heeft mogen bereiken!?
Groet, Hans en Gerda van Agen

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.