Monday, November 19, 2007

World Food

Geen idee of dit fenomeen zijn intrede in Nederland al heeft gemaakt maar hier is World Food booming. Elke zichzelfrespecterend restaurant heeft tegenwoordig wel een World Food menu. Beetje van dit, meer van dat en voor je het weet zijn je smaakpapillen volledig het spoort bijster. Fushion cooking was niet genoeg, het mixen van 2 of meer stijlen was passee, World Food is de way to go.
Nou ben ik zeker de rotste niet en kan me redelijk vinden in al deze nieuwe stromingen maar ik kan me toch niet ontrekken aan de indruk dat het hier koks en kokkinnen met indentiteitscrises betreft. Niet wetende of ze Italiaans, Chinees, Pan-Amerikaans of Frans zijn wordt met man en macht getracht om de menukaart te vullen met alles wat cuisines uit alle windstreken te bieden heeft.  De laatste 3 keren dat we een restuarant in de omgeving bezochtten was World Food de standaard. Calamaris met frans stokbrood, mini-hamburgers, oesters, patat-frites, asperges passeerden in onwillekeurige volgorde de revue. Een waar culinair genot maar het is wat verwarrend.
Zal wel een kwestie van wennen zijn.

2 comments:

Anonymous said...

Nou nog een Bamihap in een restaurant en jij bent klaar !

Grrrrrrrrrrrreetz, Pielus .

Anonymous said...

Ik zal volgende week eens in Redmond kijken of ze ook daar van die rare sprongen maken!!!!

Groetjes Cecil