Sunday, July 22, 2007

Quiz....

"Het is groen, verlengd met 10 jaar en van mij...... Wat is het? Je geeft het op?" Het is mijn Green Card aka Perminent Residence Card oftewel mijn verblijfsverguninng. Daar Jill en ik vrij kort voor ons vertrek naar de States zijn getrouwd rustten er wat restricties op mijn verblijfsvergunning om te voorkomen dat ons huwelijk er niet alleen voor de schijn was. Daar ik 3 juli van dit jaar al weer 2 jaar in de VS verbleef was het tijd om deze voorwaarden te laten verwijderen. Wat brieven van mijn schoonmoeder en goede vriendin Louise Dikschei-Michon, een paar honderd dollar en een reisje naar de Immigratiedienst waren afdoende om mijn legale verblijf in de States te verlengen to Juli 2017.
Er is hier overigens een discussie gaande over de illegaal verblijvende lieden. Uiteraard is er een advocacy die van mening is dat het inhumaan is om deze mensen bij gebrek aan juiste papieren een pardon te geven en zonder verdere beslommeringen eigenaar te maken van de "Green Card" Iets wat me aan de ene kant een goed idee lijkt. We kunnen hier in de VS het geld en de middelen die gepaard gaan met de opsporing en deportatie van illegalen wel beter besteden. Aan de andere kant zijn landen als Mexico niet onveilig en is er dus geen politieke reden die deportatie niet zou rechtvaardigen. Maar als ze dan toch mogen blijven vindt ik dat ze op zijn minst door dezelfde papiermolen moeten als hen die er voor kozen om via de wettelijk toegestane wegen hier naar toe te komen. Het aanvragen van verblijf heeft al de nodige tijd, moeite en geld gekost. Ik klaag niet, begrijp me goed maar gelijke monikken, gelijke kappen.

1 comment:

Anonymous said...

Gefeliciteerd broertje en ik hoop dat er nog vele verlengingen mogen volgen. Ook al missen wij je hier we zijn dolblij dat jij daar zo gelukkig bent en je draai hebt gevonden. Leuk he dat ik nu waarschijnlijk bij jou cluppie aan de slag ga . Ik zal ze allemaal de groeten doen van je

heel veel liefs en een dikke kus van je ouwe zus hahaha