Wednesday, April 11, 2007

Ik vertrek.....

Nou doe ik dat aankomend weekend inderdaad maar daar gaat het nu even niet over. "Ik vertrek..." is de titel van een TROS programma waarin mensen gevolgd worden die Nederland verlaten om in verre oorden een nieuwe bestaan proberen op te bouwen. Door tegenvallende werkdruk zit ik nu nacht na nacht via www.uitzendinggemist.nl herhalingen van verschillende Nederlandse programma's te bekijken.

"Ik vertrek..." is een programma dat mijn nachten wat sneller voorbij doen gaan. Tot op zekere hoogte herken ik me in deze avonturiers die alles in Nederland achterlaten om in den vreemde voet aan de grond te krijgen en het leven te verrijken met ervaringen die voor de een de basis van menig droom en voor de ander de aard van nachtmerries zou kunnen zijn. Wat voor de een het beloofde land is kan voor de andere een bestemming non-grata zijn. Maar ook kan de (voor)liefde veranderen. Zo had ik vroeger nooit bevroeden dat het land van "melk en honing" ooit mijn thuis zou worden en nu woon ik al weer bijna 2 jaar met heel veel plezier in de VS. IK ben redelijk geintegreerd en voel me al redelijk op mijn plaats maar hier in North Carolina is het leven toch niet helemaal "je van het" en Jill en ik kunnen dan ook niet wachten tot we naar Californie verhuizen. Het weer is er beter, de mentaliteit wat meer europees en mijn nieuwe baan is natuurlijk ook een redelijke drijfveer.

Ik zal trachten tijdens onze verhuizing verslag te doen van hetgeen ons overkomt.

2 comments:

Anonymous said...

Hoi

succes met verhuizen!!!

Dikke knuffels
Monique en Tobias

Anonymous said...

He Twan (& Jill)

Heel veel succes met de verhuizing en ik hoop dat alles loopt zoals gepland.

Groetjes

Brenda