Saturday, October 14, 2006

"De Vries...."

...your post from Holland" Jaren geleden, toen Twan nog een Twannie was, was er een reklame van Venco-drop op de Nederlandse televisie waar een naar Amerika geemigreerde familie verblijdt werd met post uit Nederland. De post bevatte naast de hartelijke groeten van de hele Jan Doedel ook altijd een zak (of meer) Venco drop.

IK had toen nooit kunnen bedenken dat ik jaren later een zelfde rondedans zou maken bij het ontvangen van pakketpost uit Nederland. Hoe anders kan het lopen. De post wordt dan wel niet meer bezorgde door een stoere cowboy op een net iets te enthousiast paard maar de rondedans ala pa de Vries is er zeker niet minder. In de afgelopen maand heb ik vier keer een dergelijke rondedans mogen maken om pakketjes van afwisselende grootte. Koffie, drop, kruidnoten en andere goodies waren mijn deel. Alsof Sinterklaas vervroegd kwam; wat een genot. Ik ben gek op een lekker bakkie pleur en al helemaal als het de pads van Perla betreft. Tuurlijk kan je hier ook wel een fatsoenlijk bak koffie krijgen maar het slurpen van de koffie die ik in Nederland jarenlang tot me genomen heb heeft toch iets extra's. "Perla, een stukje Paradijs in NC"

Om nog maar te zwijgen over echte Hollandse drop, pepernoten en kruidnoten. Wat een gemis. Gelukkig wordt er in Nederland nog wel eens aan me gedacht en stuurt men zo nu en dan wat op. Wat voor hen wellicht een kleine, niet te veelzeggende moeite is, is voor Twan een redelijke tranentrekker. Niet alleen de inhoud maar voorald de gedachte maakt me blij en gelukkig. Ik ben niet vergeten en dat voelt goed!

Uit de grond van mijn hart: BEDANKT! You brighten up my life!!
GroetenTwan

3 comments:

Anonymous said...

Hoi,
Voor iemand die altijd voor andere klaar stond en nog steeds staat is het een kleine moeite,en een genot om je reactie te horen en te lezen.
Het belangrijkste is dat we je missen natuurlijk en dan is een doosje gauw gevuld.
Hou je haaks,
Gr Veld.

Anonymous said...

hoi

Ik snap helemaal wat je bedoelt gister ontvingen we zo maar uit de USA een kaartje ook zo'n lekker moment . Van ons is er ook weer wat onderweg hoor en tmx voor de kaart heel lief
dikke kus en knuf van mij en pa en ma en high five van ed en krijn

Anonymous said...

Stuur je adres, en ik stuur jou wat lekkers!
Uiteraard wel een ansightkaart terug O+

Groeten,

Ruud de Bruut