Sunday, June 25, 2006

Voorbij.....

...is het WK voor ondergetekende. Als ware Oranje-liefhebber heb ik een paar weken kunnen genieten van alles wat rondom het WK gebeurt; de oranje dingen op mijn werk, de berichten op het internet en de live-wedstrijden op ESPN en ABC. Maar het is voorbij, ik kijk niet meer. Ik heb het gisteren nog wel even geprobeerd om een wedstrijd van een ander land te kijken. Maar de wedstrijd van mijn keuze; duitsland-Zweden werd ontsierd door 2 snelle goals van mijn voormalige oosterburen en een belachelijke rode kaart (2 x geel) voorZweedse verdediger Lucic. Toen en daar heb ik besloten dat het WK 2006 voor mij zou eindigen als Nederland voor de laatste keer van het veld zou stappen.

Tegen beter weten in was ik er niet van overtuigd dat het einde van WK 2006 al zo dra zou komen maar de historie leert anders. Met zeggen en schrijven 1 uitblinker (een uitmuntende vd Sar) bleek Nederland niet in staat een in mijn ogen middelmatige ploeg als Portugal opzij te zetten. Ik weet dat een hoop mensen mij bij het lezen van voorgaande zin voor voetballeek zullen uitmaken maar dat is dan maar zo. Ik ben er van overtuigd dat een echt goed voetballende en verdedigende ploeg dit Portugal nooit met een overwinning van het veld had laten stappen. Wellicht probeer ik in dit betoog mijn frustratie enigzins van mij af te schrijven maar noem mij een speler op die vandaag een wereldniveau haalde en ik bied subiet mijn excuses aan. Robben speelde onzichtbaar, van Persie was geen schim van de geweldenaar van de eerste 1 wedstrijden, Sneijder heb ik geen bal goed zien geven, Kuijt die in mijn ogen alleen maar in de weg liep en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Over wereldniveau gesproken..ik vergeet bijna die clown uit de voormalige USSR die het zich een missie had gemaakt om het WK - Record gele en rode kaarten trekken te verpulveren; HULDE DAARVOOR....ik kan het niet in het russich zeggen maar "U bent geen aanwinst voor het toch al niet te best scheidsrechterscorps dat deze maand op de Duitse velden ronddarteld" Om met de woorden van 1 van Neerlands beste cabaretiers te spreken...."gaat u maar even met die witte meneer mee"

Maar goed voor men denkt dat ik na nog geen jaar in de VS te hebben gewoond al niet meer van mijn land en zijn voetballers hou wil ik graag afsluiten met het volgende:
"Helden van Oranje u heeft vandaag niet uw beste kunnen laten zien. Doet u dat alstublieft over 2 jaar beter. Ik zal u dan zeker zonder rancune weer hartstochtelijk toejuichen, mijn Amerikaanse auto en werkplek van Nederlandse vlaggen voorzien en de eer van alles wat Nederlands is verbaal verdedigen.
Ik hou van Oranje!!"

1 comment:

Anonymous said...

Ik was in ieder geval blij dat ik in die A`damse voetbaltempel naar één van de werelds leukste entertainers was en dit leed allemaal heb moeten missen !
Over 2 jaar beter ?? Geef mij maar een leuk concert !

Greetz, Paul.