Thursday, April 27, 2006

10 maanden...

...is het alweer. Nou ja, bijna 10 maanden geleden. Op zondag 3 juli 2005 vertrok was ik voor het laatst in Nederland. Die dag vertrok ik om me bij mijn betere helft in de States te vervoegen. Nederland achterlatend om een nieuw bestaan op te bouwen. Nerveus over de toekomst zonder baan en het ontbreken van een sociaal vangnet stapte ik met twee afgeladen koffers en wat tassen in een vliegtuig op weg naar mijn nieuwe thuis. Er is in die afgelopen maanden heel wat gebeurd en voorgevallen. Ouders en andere familie die het moeilijk hadden (en nog steeds hebben) met mijn vertrek, een nieuwe baan, een bijna letterlijk doodzieke vader, eerste kerst in een ver land en zo kan ik nog wel even verder gaan. Die 10 maanden lijken voorbij gevlogen terwijl ze aan de ander kant een eeuwigheid leken te duren. Waarom schrijf ik dit vandaag? Niet dat bijna 10 maanden een mijlpaal is, het is geen jubileum, en ook niet om gewoon wat te schrijven te hebben. Ik schrijf het omdat 6 meter bij me vandaan mijn koffers klaar staan om op een korte vakantie naar Nederland te gaan. Toerist in je eigen moederland. Ik kan niet wachten.

No comments: