Sunday, March 26, 2006

Bye Bye Negerzoen

Ver van mijn geboorteland tracht ik de vinger aan de pols te houden waar het het locale nieuws betreft. Tijdens een van mijn speurtochten langs de digitale snelweg viel mijn oog vandaag op bovenstaande kop. "Bye Bye Negerzoen" een smakelijke traditie wordt onder druk van de politiek correcten in Nederland teniet gedaan. De ronde schuimbollen met koek en chocolade al 86 jaar populair zullen door oplaaiende protesten in de toekomst door het leven gaan als de "Buyszoen". Het is ongelofelijk te moeten constateren dat in tijden van globale crises, aanstormende epidemien en ander onheil de focus wordt gelegd op de naamsverandering van een van Neerlands bekendste en smakelijkste traktaties. Lezers van de site waar ik het bericht gelezen heb (klik hier voor de link) vragen zich terecht af wat te doen met de Jodekoeken, afrikaantjes en ander zogenaamd raciaal getint materiaal. Voor je het weet doet het wereld natuurfonds de "Berehap" in de ban, komt de Stichting voor de rechten van het reptiel in het geweer tegen de beledigende term "krokodillentranen" en wordt zelfs het memoreren van de naam Kortjakje strafbaar omdat er vast wel ergens een Stichting bestaat die belangen van individuen met die voor- of achternaam behartigd en van de daken schreeuwt dat alle Kortjakjes in hun bestand excellente verzuimgemiddelden hebben en al helemaal niet naar de kerk gaan als zij een week ziek geweest zijn. Waar zijn we, of beter ze mee bezig.

1 comment:

Anonymous said...

Speciaal voor een nieuwsgierig zusje het adres van mijn web-logje

www.cecile1972.web-log.nl

Veel leesplezier