Saturday, September 10, 2005

Talpa

als ras-Ajacied probeer ik ook vanuit de states alles te volgen wat ook maar een beetje met AJAX te maken heeft. Zo ben ik, vermoedelijk als enige Nederlander, blij dat Talpa er is. Het speeltje van meneer de Mol stelt mij namelijk in staat om via het internet het Nederlandse eredivisie voetbal te volgen. Het valt voor de gemiddelde Nederlander niet mee om zich door de vele reclameblokken heen te worstelen maar gegeven het feit dat ik hard op weg ben om part-time Amerikaan te worden ben ik op het gebied van commercials wel het een en ander gewend. De, vaak als hinderlijk ervaren reclameblokken, stellen je in staat om even snel te toiletteren, iets te drinken te pakken of andere zaken te regelen welke normaal gesproken garant staan voor het missen van belangrijke momenten op de kijkbuis. Commercials I Love them!! Ook hoor ik van mede-supporters de klacht dat Talpa er een handje van heeft om de "belangrijkste" samenvatting te bewaren tot ergens halverwege of achterin de uitzending. Nou is dat natuurlijk zeer subjectief. Tuurlijk weet ik als AJACIED dat de samenvatting van mijn club ALTIJD als eerst getoond dient te worden. Want zeg eerlijk, welke club is er nou belangrijk dan mijn AJAX?!?! AZ! zullen ze in Alkmaar zeggen. En Heracles voor de neven en nichten van Herman Finkers. Kortom de volgorde waarin de verschillende samenvattingen worden vertoond zorgt links en rechts voor scheve en rechte gezichten. Het is ook nooit goed!
Zijn er dan wel minpunten te bespeuren bij Talpa? Misschien wel, met het grote grove geld is een instituut van het beeldscherm verdwenen. Voetbal hoort bij Studio Sport zoals fietsen bij Duitsland. Het grote voordeel van het voetbal bij Talpa is dat u allen rustig kunt wennen aan de toekomst die de media-wereld in Nederland te wachten staat.
Ik groet u allen.

No comments: