Friday, September 23, 2005

Het weer...

.....ik klaagde er vroeger te pas en te onpas over. Te warm, te nat, te koud, te droog...je noemt het maar en ik had er wel een negatieve mening over. Deze meningen werden voornamelijk gevormd door pure frusttratie en ongeloof. De wisperturighed van het Nederlandse klimaat heb ik werkelijk nooit begrepen. Terrasweer in februari en winterjassen in juni. Het opbergen van winter- dan wel zomerkleding was en is volgens mij nog steeds vragen om problemen. Zodra de korte broeken eind augustus netjes zijn opgeborgen meldt een of andere joker in De Bilt dat "de zomer nog een staartje krijgt" En hoe vaak greep ik niet in april naar een warme jas? Iedereen klaagt.....en terecht! In een vier-seizoenenklimaat heb je recht op vier seizoenen en niet op 25 fragmenten van afwisselend koud en warm weer. Maar ik klaag niet meer. Ik ben de waanzin ontvlucht. Ik woon in de VS en afgezien van wat uit de kluiten gewassen tropische depressies is het hier warm in lange zomer en koel in de korte winter. Hier en daar wat extremen maar never out of place. Sneeuw valt in de winter en de kraaien dood in de zomer...zo hoort het. Het is hier overigens flink aan het afkoelen, de herfst is aanstaande. Het wordt hier zelden of nooit meer warmer dan 30 graden...brrrrr. Nog een maand of 3 en ik moet serieus gaan overwegen mijn korte broeken in te ruilen voor lange exemplaren.
Ik groet u allen.

1 comment:

Anonymous said...

hold nu op!!!!!!!!!! Maak ons maar lekker met die korte broeken, hier is het weer wel een stuk stabieler maar ook niet om naar huis te schrijven. Soms is het of we gewoon in Nederland zitten maar de mensen praten een beetje raar!