Thursday, July 21, 2005

Tuinslang...

..op zich geen bijzonder woord. De tuinslang brengt verkoeling in de zomer voor tuin en kinderen. Ook kan de tuinslang gebruikt worden voor het wassen van de auto of het terras. De meeste tuinslangen zijn geel of groen en een meter of 10, 15 of 25 meter lang. Niets bijzonders dus. Afgelopen dinsdag stond ik echter oog in oog met een meterlang zwart exemplaar dat zich, een constante aaneenschakeling van de letter S vormend, over onze oprit voortbewoog. Gardensnakes, of kort Gardeners zijn niet giftig en doen geen mens kwaad maar als je niet gewend bent om serpenten, zonder glazen omhulsel van dichtbij te zien is het wel even slikken. Ik stond dus als aan de grond genageld en koudzweet brak me uit toen dit zwarte monster om de hoek kwam zetten. Ik probeerde mezelf voor te houden dat het "beestje" wellicht banger voor mij zou zijn dan ik voor hem/haar maar de angst in deze reuzeworm moest dan wel gigantisch zijn want ik had het niet meer. Onbekend maakt in deze zeker onbemind omdat ik geen idee had met wat voor exemplaar ik hier te maken had. Op het moment van de encounter was ik nog niet op de hoogte van het feit dat deze slang niet giftig was. Een wijze les was geleerd.....ik leef op het platteland van de VS met alle voor- en nadelen van dien.

2 comments:

Anonymous said...

Leuk om te lezen hoe het met jullie is.
Groetjes Winnifred

Anonymous said...

Goh niet verwacht dat het angstzweet ook bij jou uit kan breken twan maar gelukkig was die dus niet giftig