Tuesday, July 19, 2005

Dinsdag...

...de dag na maandag. Net als in Nederland een kleurloze dag. Geen reden om te schelden dat het weekend voorbij is en geen reden om te vieren dat de week al weer doormidden is. Niets, helemaal niets. Gisteren daarentegen was nog een memorabele dag omdat ik na meer dan 14 jaar ook eens natte voeten heb mogen halen aan de andere kant van de Atlantische oceaan. De laatste keer dat ik het atlantisch zilte nat heb mogen ervaren was tijdens een voortijdig afgebroken vakantie naar Royan aan de westkust van het door prachten, ecther door chauvinistische idioten bewoonde Frankrijk. De kusten van North Carolina lijken veel op die van Frankrijk. De legale diefstal, ook wel parkeerbelasting genoemd, mag dan in mijn directe woonomgeving beperkt zijn maar naarmate het zand nadert slaat deze vorm van criminaliteit in alle hevigheid toe. De hoogte van deze boetedoening is echter minder duizelingwekkend dan we in Nederland en omstreken gewend zijn. Een bedrag van $ 5,- voor een hele dag is meer regel dan uitzondering. Een prijs uit de spreekwoordelijke oudheid van het betaald parkeren. Niet alleen de prijs maakt dat je je in de middeleeuwen waant. Ook de manier van innen van deze parkeerfooi is niet helemaal meer van deze tijd. De "parkeerautomaat" is niet meer dan een oudhollandse letterbak met een deur erover. Betalen geschiedt simpelweg door munten of papieren dode presidenten in een miniatuurbrievenbus te proppen. Vooral niet vergeten om je zuurverdiende geld met een sleutel of het bijgeleverde stuk metaal diep in de gulzige gleuf van deze spaarpot te duwen zodat niemand anders het er voor je uithaalt.....zouden we dan toch allemaal en overal hetzelfde zijn!?!?!?

1 comment:

Anonymous said...

Heeee Antwan, ook ik heb de weg naar je weblog gevonden. Als ik jou verhalen combineer met mijn herinneringen aan mijn vakantie daar lig ik helemaal in een deuk. Hoe is het met Jill's gesprek gegaan? Komt ze ook op de aftiteling? Nou groetjes veel plezier vandaag samen op haar verjaardag en ik blijf je lezen. Ingrid (BC R'dam)