Saturday, July 09, 2005

Bereikbaar zijn....

....daar gaat het hier om. Zonder telefoon of auto ben je niets meer dan gevangene van je, al dan niet eigen, huis. De afstanden zijn hier dermate groot dat het vervoer per fiets alleen is weggelegd voor diegenen die de pech hebben niet op het platteland maar midden in de grote stad te wonen. Binnen Raleigh citylimits, zo'n 15 kilometer hier vandaan, schijnt iets te bestaan dat op openbaar vervoer lijkt maar daarbuiten; Niets Nakkes Nada van dat alles. Een auto is dus een must. Na gisteravond de trotse eigenaar van een heuse cameraphone te zijn geworden was het dus vandaag zaak om op zoek te gaan naar een vehikel. Een ieder die mij kent of weet dat ik een man ben weet dus dat het meest geliefde voortuig vierkant moet zijn, het liefst log en dan ook nog luisterend naar de naam Hummer. Vol goede moed en met een budget van zo'n $ 4,000.- dollar ben ik dus, samen met mijn eega, op zoek gegaan naar zo'n leuk karretje. Helaas, die krengen beginnen bij $ 20,000.- en dat overschrijdt het budget enigzins.
Een illusie armer maar een hoop ervaringen rijker heb ik dus mijn verwachtingen enigzins naar beneden moeten bijstellen en ik ben dus nu op zoek naar iets van onder de $ 4000.- dat het liefst niet binnen een jaar uit elkaar valt. Dat eerste is niet zo'n probleem; ook hier hebben ze "koopjes" op elke hoek van de straat, een leuk karretje van nog $ 1000.- is echt geen uitzondering. Echter na het checken van het VIN-nummer ( een soort autopaspoort) kom je vaak snel tot de conclusie dat goedkoop vaak duurkoop kan zijn. Ik ben voornemens hier te voor lange tijd te blijven en dan het liefst levend dus zoeken we vrolijk verder.
Ik houdt u, al dan niet gewenst, op de hoogte.
Met rood-wit-blauwe groeten
Entwen.

No comments: