Monday, June 09, 2008

Benzine....

met grote regelmaat bereiken me emails met wanhoopskreten over de angsaanjagende hoogte die de prijs van benzine tegenwoordig bereikt. Te gek voor woorden natuurlijk dat de globe lijdt terwijl oliemaatschappijen ongegeneerd de zakken vullen. Geen strobreed wordt hen in de weg gelegd bij het bepalen van de prijzen. Hoewel er een verbod op prijsafspraken bestaat staat de wereld wel toe dat productie-beperkende afspraken gemaakt worden door de OPEC. Ieder weet dat vraag en aanbod de prijs opdrijven of juist kunnen doen kelderen. Er is mijn ogen dan ook geen verschil tussen reguleren van de prijs of de productie. Beiden vergroten het gat tussen arm en rijk.
 
Wellicht moet ik dat "arm" toch wat meer nuanceren. Er zijn namelijk mensen op de wereld die zich totaal niet druk maken om de prijs van benzine of diesel. Het vullen van de tank staat laag op de ladder der prioriteiten. Ver onder bijvoorbeeld het vinden van schoon drinkwater, voedsel, een dak boven het hoofd en meer van dit soort primaire levensbehoeften. Nou ben ik zeker niet bezig om het gevoel van de wereld te baggetaliseren maar er zijn ergere dingen in de wereld dan het (te) veel betalen voor benzine.
 
Ondertussen limiteer ik de gang naar kantoor tot 1 maximaal 2 keer per week. Niet omdat ik meer ritjes niet kan betalen maar omdat werken van huis wel heeeeeeel erg lekker is.

1 comment:

Anonymous said...

Ik heb al je stukjes weer even doorgelzen Antwan .. het gaat jullie gelukkig nog steeds goed!
Blijft over mijn reeds eerder geuitte vraag: waarom doe je niet iets met die stukjes, er zal toch wel een blad van Nederlandse emigranten zijn die ze graag opneemt? Je stijl is nog steeds grandioos! Misschien hoef je dan nog iets minder heen en weer te rijden naar je werk ;-)
Groeten aan je voeten (en Jill),
Hans van Agen