Wednesday, July 04, 2007

Independence Day

Ondanks dat ik pas 2 jaar in Amerika zit is het vandaag al weer mijn derde fourth of July sinds ik in Amerika woon en de vijfde keer op rij dat ik deze nationale feestdag hier mag vieren. Deze dag waarop de USA viert dat het in 1776 onafhankelijk werd van de Britten. Niet geheel met toestemming van deze theedrinkende gabbers werd in dat jaar bepaald dat de Verenigde Staten niet langer tot het Koninkrijk van Groot Brittanie behoorde. Ondanks dat er links en rechts wat gesteggel over de officiele datum was (en wellicht nog is) is July the Fourth de dag dat iedereen honkbal speelt, gaat picknickken, BBQ-ed en al alcohol drinkend van het vuurwerk geniet.
Jill en ik waren er vanmorgen als de kippen bij om in het nabij gelegen Larkspur de lokale parade gade te slaan. Een bonte stoet van praalwagens, fanfares en scouting leden trok in een goede 90 minuten aan ons voorbij. Gelukkig heerst er hier een hittegolf dus aan zonneschijn geen gebrek. Sterker nog de zonneschijn heeft zijn schade al weer aangericht en mijn betere helft en ik zijn dus spitting images van kreeften en anders roodgekleurde objecten. We doen het dus de rest van de dag/avond rustig aan. Met wat vlees op de grill en mac'n'cheese in de oven. Het leven is goed!
 

No comments: