Saturday, July 21, 2007

Aardbeving....

Ongeveer 25 kilmoter hiervandaan schudde de aarde gisteren nacht met een kracht van 4.2 op de schaal van Richter heen en weer. Niets van gemerkt en gewoon doorheen geslapen. Gek toch dat mijn grootste angst van hier in de Bay Area wonen, bewaarheid werd en ik er niets van gemerkt heb. Nu is 4.2 geen massive earthquake maar als je net als ik niet gewend bent aan deze aardschokken kan het wel intimiderend over komen. Gelukkig zijn er geen slachtoffers te melden en was het vooral ongemakkelijk; materiele schade en verkeershinder.
Het gebied waar wij wonen ligt op een breuklijk tussen 2 platonische platen en zo nu en dan scheudt en beeft de aarde hier. Dat is maar goed ook want te lang uitblijven van kleine aardbevingen kan duiden op een wat grotere, meer catastrofale beving die veel meer schade en wellicht slachtoffers zou kunnen eisen.
Ben ik echt bang? Tot op zekere hoogte; ja. Maar waar op de wereld ben je echt veilig voor natuurgeweld? Ik North Carolina waren het de orkanen en tornado's die op de loer lagen, in Nederland kan de Noordzee je weer parten spelen en ga zo maar door.
 

No comments: