Friday, September 30, 2005

68 cent and 30 bucks

68 cent is in tegenstelling hetgeen de naam doet vermoeden geen nieuwe ster aan het rap-firmament. Het is ook verre van de prijs voor een gallon regular gas en het is zeker niet mijn uurloon. 68 cent is het bedrag dat ik gisteren "rood" stond op mijn betaalrekening. Door het ietwat laat binnenkomen van mijn salaris en het op tijd betalen van een rekening was het negatieve kapitaal bij Wachovia explosief gegroeid tot 68 cent. Zo, de 68 cent in de titel van dit log is duidelijk. Nu de 30 bucks nog. Buck is zoals wellcht bekend de bijnaam van de dollar. Zoals de gulden een piek en de rijksdaalder een knaak was. 30 bucks was de boete die de bank alhier oplegde voor de overtrekking van mijn saldo....68 cent and 30 bucks!
Een en ander gaf mijn de gelegenheid weer eens ouderwets met gevestigde ordes in de clinch te gaan. In het verleden kon ik intens genieten van het bellen, mailen en schrijven met de grootmachten der economie zoals daar zijn Zonnet, Versatel, De amersfoortse en andere geldverslindende, irritatieopwekkende doch noodzakelijke en legale roversbendes. Niet zelden tot hilariteit van mijn meeluisterende collega's. Na een radiostilte van meer dan 3 maanden was ik weer On-Air en nam het er lustig van. Het kostte me wat moeite en 3 klantenservicemedewerkers maar aan het einde van het verhaal prijkte de 30 dollar weer keurig op mijn bankafschrift. Is dit inburgeren of niet?

No comments: